foto1
Επικοινωνούμε
foto1
Σεβόμαστε
foto1
Συμπονάμε
foto1
Συγχωρούμε
foto1
Αγαπάμε

2893031193
mail@gym-asimiou.ira.sch.gr

Γυμνάσιο Ασημίου



                                                            

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΠΕΡΙΦ/ΚΗ Δ/ΝΣΗ Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΤΟΥΣΧΟΛΕΙΟΥ: ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΣΗΜΙΟΥ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΈδρατουΣχολείου

Ασήμι, ΔήμοςΓόρτυνας,ΤΚ 70016

Τηλ/ Φαξ

   28930 31193

e-mail

   Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ιστοσελίδα

http://gym-asimiou.ira.sch.gr

Αναπλ. Διευθύντρια ΣχολικήςΜονάδας

   ΜαρουλάκηΠελαγία, ΠΕ02

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΣΗΜΙΟΥ

Ένας από τους πρωταρχικούς στόχους της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι η διαμόρφωση ανθρώπων με ελεύθερη, υπεύθυνη και δημιουργική προσωπικότητα, σύμφωνα με τη σύγχρονη παιδαγωγική αντίληψη και λαμβάνοντας υπόψη την ηλικία, την ψυχολογία και τον ξεχωριστό χαρακτήρα κάθε μαθητή.

Για την επίτευξή του απαιτείται προσπάθεια και συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων και κρίνεται απαραίτητη η μεταξύ τους αγαστή συνεργασία μέσα σε πνεύμα αλληλοσεβασμού και αλληλεκτίμησης και εστιάζοντας σε ένα θετικό, αισιόδοξο και ευχάριστο κλίμα το οποίο πρέπει να διέπεται από κάποιες βασικές αρχές και κανόνες.

Ο παρακάτω κανονισμός εκπονήθηκε μετά από πρόσκληση της Διευθύντριας σε κοινή συνεδρίαση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας (Σύλλογος Διδασκόντων, Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, Προεδρείο 15μελούς Μαθητικού Συμβουλίου και εκπρόσωπος του Δήμου Γόρτυνας) σύμφωνα με το άρθρο 37 του Νόμου 4692/2020 και είναι δεσμευτικός για όλους γιατί συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία του σχολείου και προάγει το έργο του.

  1. ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ

Όλοι οι μαθητές οφείλουν να προσέρχονται στο σχολείο εγκαίρως και να παρευρίσκονται στην πρωινή συγκέντρωση τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα για την υγεία τους και φορώντας υποχρεωτικά κατάλληλη προστατευτική μάσκα. Για λόγους ασφάλειας, οι μαθητές εισέρχονται στο χώρο του σχολείου σε ομάδες κάνοντας χρήση των δύο μεγάλων θυρών που διαθέτει η σχολική μονάδα σύμφωνα με τις οδηγίες που τους έχουν δοθεί. Με την έναρξη των μαθημάτων οι πόρτες κλείνουν και η έξοδος των μαθητών απαγορεύεται αυστηρά.

Οποιοσδήποτε δεν ανήκει στη σχολική κοινότητα δεν έχει δικαίωμα εισόδου και παραμονής στο χώρο του σχολείου.

Ως ώρα έναρξης ορίζεται η 8:15’ π.μ. Καλό θα ήταν οι μαθητές να βρίσκονται στο σχολείο τουλάχιστον 10’ νωρίτερα, εκτός από όσους μεταφέρονται με τα σχολικά λεωφορεία οι οποίοι ακολουθούν τις ώρες των δρομολογίων.

Η συστηματική καθυστέρηση των μαθητών ευτελίζει το κύρος του σχολείου και απαξιώνει το ρόλο του, συνεπώς οι μαθητές θα πρέπει να είναι υπεύθυνοι και να φροντίζουν για την έγκαιρη παρουσία τους.

Η ευθύνη για τη μεταφορά, την αποβίβαση και την επιβίβαση στα λεωφορεία των μαθητών που μετακινούνται με αυτά ανήκει στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, στους συνοδούς που έχουν οριστεί, στο Δήμο Γόρτυνας και στην Αστυνομία Πύργου. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής, οι μαθητές οφείλουν να φορούν τη ζώνη ασφαλείας τους, να συμμορφώνονται με τις συστάσεις των υπεύθυνων συνοδών τους, να μην ενοχλούν τον οδηγό και τους συμμαθητές τους, να διατηρούν το χώρο καθαρό και σε άριστη κατάσταση. Πιθανή φθορά επιβαρύνει το μαθητή που την προκάλεσε.

Η χρήση μάσκας μέσα στο χώρο του λεωφορείου είναι υποχρεωτική.

Η είσοδος στην τάξη γίνεται αμέσως μετά την πρωινή συγκέντρωση με τήρηση των αποστάσεων από τους μαθητές και ανά τμήμα σύμφωνα με τις οδηγίες των εκπαιδευτικών.

  1. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
  • Μαθητής που προσέρχεται καθυστερημένα, μετά την έναρξη του μαθήματος αδικαιολόγητα θεωρείται απών και του καταχωρείται απουσία, ενώ παρουσιάζεται πρώτα στο Γραφείο της Διεύθυνσης. Κατόπιν, παραμένει στο Γραφείο του Συλλόγου Διδασκόντων υπό την εποπτεία εκπαιδευτικού και εισέρχεται στην τάξη του μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας ώρας. Μπορεί, όμως, να γίνει δεκτός στην αίθουσα για να παρακολουθήσει το μάθημα κατά την κρίση του διδάσκοντα.

Η κατ’ επανάληψη καθυστερημένη προσέλευση του μαθητή στην τάξη ελέγχεται πειθαρχικά.

  • Στα διαλείμματα, για την αποφυγή συγχρωτισμού, οι μαθητές βγαίνουν στον αύλειο χώρο ανά τμήμα και από διαφορετικές θύρες. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος εξέρχονται υποχρεωτικά όλοι από την αίθουσα και τα παράθυρα παραμένουν ανοιχτά για το σωστό αερισμό του χώρου, ενώ οι αίθουσες κλειδώνονται από τους εκπαιδευτικούς. Το ίδιο ισχύει για τα εργαστήρια Πληροφορικής, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
  • Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι μαθητές, ανά τάξεις, παραμένουν εκ περιτροπής στις αίθουσες και στους εσωτερικούς χώρους του σχολείου.
  • Για οποιοδήποτε πρόβλημα παρουσιαστεί κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, οι μαθητές απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς οι οποίοι μεριμνούν για την επίλυσή του.
  • Οι μαθητές αξιοποιούν το 5μελές Συμβούλιο της τάξης τους και το 15μελές Συμβούλιο του σχολείου για ζητήματα που αποσκοπούν στο όφελος των μαθητών και όχι μόνο για εκδρομές. Οι εκπρόσωποι των μαθητών, με τη συνεργασία τους, συμβάλλουν στη βελτίωση της καθημερινής λειτουργίας της σχολικής μονάδας.
  • Απαγορεύεται η αποχώρηση από το σχολείο χωρίς προηγούμενο σχετικό αίτημα που θα υποβάλει ο ίδιος ο Γονέας/Κηδεμόνας και άδεια εξόδου της Διευθύντριας του σχολείου, εφόσον συντρέχουν σοβαροί λόγοι, π.χ. υγείας. Στην περίπτωση αυτή, ο μαθητής αποχωρεί με την ευθύνη και τη συνοδεία του Γονέα/Κηδεμόνα. Αν κάποιος μαθητής παρουσιάσει αδιαθεσία ειδοποιείται ο Γονέας/Κηδεμόνας ο οποίος φροντίζει για τη μεταφορά του παιδιού του στο σπίτι. Λόγω της ιδιαίτερης κατάστασης με τον ιό COVID-19 ο μαθητής ως την αποχώρησή του παραμένει σε ειδικό χώρο του σχολείου υπό την εποπτεία της καθηγήτριας που έχει οριστεί ως υπεύθυνη για τον Covid-19.
  • Στις αίθουσες διδασκαλίας οι θέσεις των μαθητών ορίζονται από τον υπεύθυνο καθηγητή κάθε τμήματος και αποτυπώνονται σε πλάνο το οποίο τοποθετείται σε ευδιάκριτο σημείο. Καμία αλλαγή δεν γίνεται με πρωτοβουλία των μαθητών ή άλλων καθηγητών χωρίς την ενημέρωση και έγκριση του υπεύθυνου καθηγητή. Ιδιαίτερα την περίοδο της πανδημίας που διανύουμε, θεωρείται επιβεβλημένη η σταθερή θέση μαθητή για λόγους υγείας και ασφάλειας.
  • Οι μαθητές υποχρεούνται να φέρουν μαζί τους όλα τα απαραίτητα για τη διδακτική διαδικασία εφόδια (π.χ. βιβλία, γραφική ύλη, κλπ). Απαγορεύεται, για λόγους υγείας, η ανταλλαγή υλικού μεταξύ των μαθητών. Επιπλέον, θα φροντίζουν να μην αφήνουν προσωπικά αντικείμενα, βιβλία κλπ στο θρανίο τους ώστε να διευκολύνεται η απολύμανσή αυτών μετά το πέρας των μαθημάτων.
  • Απαιτείται προσεκτική χρήση των εποπτικών οργάνων, ηλεκτρονικών συσκευών και αθλητικού εξοπλισμού του σχολείου και πάντα με την επίβλεψη των υπεύθυνων καθηγητών.
  • Αποδέχονται πως κάθε μάθημα έχει τη δική του ιδιαίτερη παιδευτική αξία και αποδίδουν στο καθένα την απαιτούμενη προσοχή.
  • Δεν επιτρέπονται φαγητά, αναψυκτικά ή ροφήματα μέσα στην αίθουσα. Ο μαθητής οφείλει να φέρει μαζί του το δικό του παγούρι με νερό το οποίο θα έχει αποκλειστικά για προσωπική χρήση.
  • Στα διαλείμματα οφείλουν να τηρούν τις αποστάσεις ασφαλείας μεταξύ τους και να περιμένουν τη σειρά τους στο κυλικείο σύμφωνα με τη σήμανση στο έδαφος.
  • Για λόγους προστασίας οι μαθητές θα πρέπει να έχουν αντισηπτικό διάλυμα ή μαντιλάκια και να κάνουν συχνή χρήση αυτών. Να σημειωθεί ότι όλες οι αίθουσες, οι τουαλέτες και τα εργαστήρια του σχολείου έχουν εφοδιαστεί με μπουκάλια αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος.
  • Η εμφάνιση των μαθητών οφείλει να χαρακτηρίζεται από απλότητα, ευπρέπεια και να είναι συμβατή με τη μαθητική ιδιότητα. Η αποφυγή επίδειξης ή πρόκλησης είναι δείκτης σωστής ανατροφής και κοινωνικής αγωγής.
  • Για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής είναι υποχρεωτική η κατάλληλη αθλητική περιβολή (αθλητική φόρμα, παπούτσια). Σε αντίθετη περίπτωση οι μαθητές θεωρούνται απόντες και τους καταχωρείται απουσία.
  • Οι μαθητές μπορούν να κάνουν χρήση της σχολικής βιβλιοθήκης ώστε να εξοικειωθούν με το διάβασμα βιβλίων και να αναζητούν υλικό για τις σχολικές εργασίες τους.
  • Συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών συνεχίζοντας την ανακύκλωση υλικών (χαρτιού, μπαταρίας) η οποία εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια στο σχολείο μας.
  • Τα βιβλία αποτελούν πνευματικό δημιούργημα και οι μαθητές οφείλουν να τα διατηρούν σε καλή κατάσταση και να μην τα καταστρέφουν.
  • Καλό είναι να μη φέρουν μαζί τους αντικείμενα μεγάλης αξίας ή σημαντικό χρηματικό ποσό για τα οποία είναι υπεύθυνοι μόνο οι ίδιοι, ενώ το σχολείο δεν αναλαμβάνει καμία ευθύνη σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής.
  • Οι μαθητές στους οποίους ανατίθενται ειδικά καθήκοντα απουσιολόγου ή επιμελητή οφείλουν να τα εκτελούν με ευσυνειδησία και συνέπεια και φέρουν ευθύνη για οτιδήποτε προκύψει λόγω αμέλειάς τους.
  • Το ωράριο διδασκαλίας τηρείται αυστηρώς όπως έχει οριστεί. Σε καμιά περίπτωση δεν επιτρέπεται η πρόωρη αποχώρηση μαθητή από την αίθουσα, παρά μόνο στην περίπτωση ωριαίου διαγωνίσματος και πάντα σύμφωνα με την κρίση του διδάσκοντα.
  • Σε περίπτωση εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης ενεργοποιείται η δυνατότητα ενημέρωσης μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, συνεπώς οι μαθητές θα πρέπει να ελέγχουν συχνά την αλληλογραφία τους. Έλεγχος της αλληλογραφίας τους καλό είναι να γίνεται ακόμα και την περίοδο των διά ζώσης μαθημάτων.
  1. ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
  • Οι μαθητές οφείλουν να συμπεριφέρονται κόσμια, να πειθαρχούν και να αποφεύγουν παραβατικές συμπεριφορές. Κάθε παράπτωμα αντιμετωπίζεται από το σχολείο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και αποτελεί αντικείμενο συνεργασίας του εκπαιδευτικού της τάξης με το Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τη Διευθύντρια, το Σύλλογο Διδασκόντων και τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Κάθε απόφαση λαμβάνεται με σεβασμό της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.
  • Χρέος των μαθητών είναι να σέβονται και να προστατεύουν την περιουσία του σχολείου που ανήκει σε όλους. Η οποιαδήποτε φθορά, εκτός από την ποινή που θα επιβληθεί, συνεπάγεται και την οικονομική επιβάρυνση του υπαίτιου για την αποκατάστασή της. Σε περίπτωση αντικειμενικής αδυναμίας προσδιορισμού του υπαίτιου, η ζημιά επιβαρύνει το ταμείο της Μαθητικής Κοινότητας.
  • Η ησυχία και το ήρεμο κλίμα μέσα στην αίθουσα κατά τη διάρκεια του μαθήματος αποτελούν βασικές προϋποθέσεις για την αρμονική συνεργασία και την επιτυχημένη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η αυθάδεια, η κακή συμπεριφορά μαθητή προς τον καθηγητή ή τους συμμαθητές του τιμωρείται αναλόγως.
  • Δείγμα ευαισθησίας απέναντι στο περιβάλλον αποτελεί η καθαριότητα στο χώρο του σχολείου. Οι μαθητές θα πρέπει να τηρούν τους όρους καθαριότητας τόσο στις αίθουσες όσο και στο προαύλιο. Είναι αυτονόητο ότι απαγορεύεται αυστηρά η αναγραφή κάθε είδους συνθημάτων κλπ στα θρανία ή στους τοίχους και η οποιαδήποτε φθορά του κτιρίου που αποτελεί δημόσια περιουσία.
  • Απρεπής συμπεριφορά ή παρενόχληση στο μάθημα μπορεί να επιφέρει ποινή που κλιμακωτά διαμορφώνεται από προφορική παρατήρηση, επίπληξη, ωριαία απομάκρυνση, ως και αποβολή σύμφωνα με την κρίση της Διευθύντριας ή/και του Συλλόγου Διδασκόντων. Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής υποπέσει σε σοβαρό παράπτωμα ή παρουσιάζει συστηματικά αποκλίνουσα ή επικίνδυνη συμπεριφορά μπορεί να του επιβληθεί Αλλαγή Σχολικού Περιβάλλοντος.
  • Δύσκολες και ακραίες περιπτώσεις αντιμετωπίζονται από το Σύλλογο με τη μεσολάβηση του Υπεύθυνου καθηγητή Σχολικής Ζωής ο οποίος ερευνά την υπόθεση και ενημερώνει τη Διευθύντρια και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.
  • Το κάπνισμα απαγορεύεται στους χώρους του σχολείου. Το σχολείο έχει υποχρέωση να προστατεύει την υγεία των μαθητών και να καταπολεμά την απόκτηση βλαπτικών συνηθειών. Παρέκκλιση του κανόνα αποτελεί αντικείμενο παιδαγωγικού ελέγχου και αντιμετωπίζεται με τη σχετική νομοθεσία.
  • Σύμφωνα με την εγκύκλιο Φ25/103373/Δ1/22-6-2018 του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων απαγορεύεται η κατοχή και χρήση κινητών τηλεφώνων καθώς και οποιασδήποτε άλλης ηλεκτρονικής συσκευής παραγωγής ήχου ή εικόνας στο χώρο του σχολείου. Τυχόν ανάγκες επικοινωνίας καλύπτονται από το τηλέφωνο του σχολείου. Παρέκκλιση του κανόνα αυτού αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα και αντιμετωπίζεται σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία.
  1. ΠΡΟΛΗΨΗ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
  • Η ανάπτυξη θετικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα στη διαδικασία πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης ή σχολικού εκφοβισμού και σε αυτό θα πρέπει να συμβάλουμε όλοι. Σκοπός και ευχή όλων μας είναι η δημιουργία ενός ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος με απώτερο στόχο τη διαφύλαξη της ψυχικής και δημόσιας υγείας και την προστασία της σχολικής κοινότητας.
  • Τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών και μεταξύ μαθητών και καθηγητών πρέπει να διακρίνει ο αλληλοσεβασμός, η ευγένεια και η κατανόηση. Όπως είναι εύλογο, μια τέτοια στάση δεν επιτρέπει χειροδικίες, αστεϊσμούς και γενικότερα υβριστική ή ανάρμοστη συμπεριφορά. Απαράδεκτη πράξη, επίσης, θεωρείται ο αποκλεισμός μαθητή από ομαδικές εκπαιδευτικές, ψυχαγωγικές ή αθλητικές δραστηριότητες ή η παρακίνηση τρίτων για την απομόνωση αυτών.
  • Σημαντική συμβολή στην ψυχοκοινωνική στήριξη και τη συμβουλευτική καθοδήγηση των μαθητών και των γονέων/κηδεμόνων τους, όταν χρειαστεί, παρέχει το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου μας που απαρτίζεται από Ψυχολόγο και Κοινωνική Λειτουργό για την αποτελεσματική διαχείριση κρίσιμων και απρόβλεπτων καταστάσεων. Συναντήσεις με μαθητές και γονείς δια ζώσης πραγματοποιούνται, κατόπιν συνεννόησης, κάθε Δευτέρα.
  • Η κοινωνική, οικονομική θέση μαθητή ή η καταγωγή, η γλώσσα και το θρήσκευμά του δεν επιτρέπονται να αποτελούν στοιχεία διάκρισης και λόγους απρεπούς συμπεριφοράς. Κάθε μορφή βίας και εκφοβισμού (σωματικού, λεκτικού, συναισθηματικού, ηλεκτρονικού κλπ) απαγορεύεται αυστηρά και ελέγχεται πειθαρχικά.
  • Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς πραγματοποιούνται παρεμβάσεις από ειδικούς μέσω τηλεδιασκέψεων και διά ζώσης εφόσον το επιτρέπουν οι συνθήκες, με θέματα αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού και της αποδοχής της διαφορετικότητας με σκοπό ένα υγιές και αρμονικό κλίμα.
  1. ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ
  • Στην αρχή του σχολικού έτους η Διευθύντρια σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών στο χώρο του σχολείου.
  • Στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης κανένας μαθητής δεν αποχωρεί από το σχολείο μόνος του, αλλά με την ευθύνη του Γονέα/Κηδεμόνα.
  • Επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
  • Για την ασφάλεια των μαθητών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής το οποίο έχει τοποθετηθεί στις αίθουσες του σχολείου σε ευδιάκριτο σημείο και προς τούτο πραγματοποιούνται τακτικά ασκήσεις ετοιμότητας.
  • Σε περιπτώσεις πανδημίας ή ακραίων – επικίνδυνων φυσικών φαινομένων οφείλουν όλοι να συμμορφώνονται με τις οδηγίες των αρμόδιων φορέων / υπηρεσιών.
  1. ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
  • Το σχολικό έτος χωρίζεται σε δύο Τετράμηνα. Το πρώτο ξεκινά με την έναρξη των μαθημάτων, φέτος στις 13/9 και διαρκεί μέχρι τις 20/1. Το δεύτερο είναι μέχρι τη λήξη των μαθημάτων όπως αυτή ορίζεται κάθε χρόνο από το Υπουργείο Παιδείας και ανακοινώνεται και στην ιστοσελίδα του σχολείου.
  • Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του σχολείου καταρτίζεται σύμφωνα με τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ. Για οποιαδήποτε αλλαγή που προκύπτουν σε αυτό, οι μαθητές και Γονείς/Κηδεμόνες τους ενημερώνονται έγκαιρα.
  • Κατά τη διάρκεια των Τετραμήνων μπορούν να πραγματοποιηθούν ολιγόλεπτα κριτήρια αξιολόγησης (τεστ) και ωριαία Διαγωνίσματα.
  • Η εξαπάτηση κατά τη διάρκεια των γραπτών εξετάσεων με αντιγραφή ή άλλο δόλιο τρόπο θεωρείται σοβαρό παράπτωμα και επισύρει κυρώσεις.

vΦΟΙΤΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ

  • Η φοίτηση των μαθητών στο Γυμνάσιο είναι υποχρεωτική. Ο Σύλλογος των καθηγητών, μετά τη λήξη των μαθημάτων, χαρακτηρίζει, με Πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων, τη φοίτηση επαρκή ή ανεπαρκή, βασιζόμενος στο σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν στη διάρκεια του διδακτικού έτους σε συνδυασμό με την ετήσια επίδοση σε όλα τα μαθήματα.
  • «Επαρκής» χαρακτηρίζεται η φοίτηση όταν ο συνολικός αριθμός απουσιών δεν υπερβαίνει τις 114 απουσίες. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι πλέον δεν υπάρχουν δικαιολογημένες απουσίες.
  • «Ανεπαρκής» χαρακτηρίζεται η φοίτηση όταν ο συνολικός αριθμός απουσιών υπερβαίνει το όριο των 114 ετησίως. Στην περίπτωση αυτή ο μαθητής επαναλαμβάνει την τάξη.
  1. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑΣ

 

  • Είναι υπεύθυνη, μαζί με το Σύλλογο Διδασκόντων, για την καθαριότητα και την αισθητική των χώρων του σχολείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και της ασφάλειας των μαθητών.
  • Ενημερώνει το Σύλλογο Διδασκόντων για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης.
  • Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των εκπαιδευτικών και των μαθητών και είναι υπεύθυνη, μαζί με τους διδάσκοντες, για την τήρηση της πειθαρχίας.
  • Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους και την αντικατάστασή τους σε περίπτωση φθοράς.
  1. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

 

  • Οι εκπαιδευτικοί στηρίζουν, συμβουλεύουν και ενθαρρύνουν το μαθητή. Φροντίζουν να διατηρούν ένα ευχάριστο κλίμα στην τάξη και προωθούν τη συνεργασία ανάμεσα στους μαθητές.
  • Οφείλουν να κατευθύνουν τη σχολική κοινότητα προς υψηλούς στόχους εξασφαλίζοντας τις αναγκαίες για την επίτευξή τους προϋποθέσεις, να φέρονται με δικαιοσύνη και αμεροληψία επιδεικνύοντας αγάπη και ενδιαφέρον για τους μαθητές, να ενθαρρύνουν τη συμμετοχή τους στο μάθημα, στις δραστηριότητες και εκδηλώσεις του σχολείου και να αποφεύγουν συμπεριφορές που μπορούν να εκληφθούν ως ειρωνικές ή μειωτικές προς τους μαθητές.
  • Προσπαθούν να αξιοποιήσουν τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και τις κλίσεις των μαθητών και τους ενθαρρύνουν να παίρνουν πρωτοβουλίες και να συμμετέχουν ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Αξιολογούν αντικειμενικά την πρόοδο και την επίδοση των μαθητών και ενημερώνουν σχετικά τους Γονείς/Κηδεμόνες και τους μαθητές.
  • Δείχνουν σταθερή στάση σε κανόνες κοινά αποδεκτούς απαιτώντας να υπάρχει ανάλογος σεβασμός και από την πλευρά των μαθητών.
  • Αποφεύγουν κάθε είδους διάκριση που θα παραβίαζε τη δίκαιη μεταχείριση και ισότητα στους μαθητές.
  • Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και τη συμπεριφορά των μαθητών και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.
  • Αναλαμβάνουν εξωδιδακτικές δραστηριότητες και φροντίζουν να τις διεκπεραιώνουν εγκαίρως και αποτελεσματικά.
  • Οφείλουν να αντιλαμβάνονται ότι όλα τα μαθήματα είναι εξίσου σημαντικά και δε νοούνται αντιπαραθέσεις πάνω σε αυτό.
  • Διδάσκουν τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών και διαπαιδαγωγούν τους μαθητές σύμφωνα με τους στόχους του εκπαιδευτικού μας συστήματος και με την καθοδήγηση των ΣΣΕ και των Στελεχών της διοίκησης της εκπαίδευσης.
  • Συμβάλλουν στην επιτυχία όλων των εκδηλώσεων που διοργανώνονται στο σχολείο.
  • Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους τόσο με τη συμμετοχή τους σε διάφορες μορφές επιμόρφωσης και επιστημονικής παιδαγωγικής καθοδήγησης όσο και με την αυτοεπιμόρφωση.
  1. ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ – ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • Η συμμετοχή των μαθητών σε γιορτές και εκδηλώσεις του σχολείου είναι υποχρεωτική.
  • Οι μαθητές πρέπει να παροτρύνονται να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για την αισθητική αναβάθμιση του σχολικού περιβάλλοντος σε συνεργασία με τη Διεύθυνση του σχολείου και το Σύλλογο Διδασκόντων. Μέσα από τις δράσεις και τη συμμετοχή των μαθητών σε εκδηλώσεις μπορούν να αναδείξουν το ταλέντο τους, ιδιαίτερες κλίσεις ή και ξεχωριστές δεξιότητες.
  • Στο σχολείο μας επικρατεί κλίμα ελευθερίας, έκφρασης και πολιτισμού. Κάθε καινοτόμα ιδέα ή δράση είναι ευπρόσδεκτη και μπορεί να υλοποιηθεί σε συνεργασία με τη Διευθύντρια και τους εκπαιδευτικούς.
  • Οι μαθητές που συμμετέχουν σε περίπατο ή εκπαιδευτική επίσκεψη τελούν υπό τη διαρκή εποπτεία των συνοδών καθηγητών που φέρουν από το νόμο αυξημένη ευθύνη, γι’ αυτό οφείλουν να συμμορφώνονται στις υποδείξεις του.
  • Ενθαρρύνεται και επιδιώκεται η ευαισθητοποίηση των Γονέων/Κηδεμόνων και η συμμετοχή όλων των μαθητών στις επετειακές, μορφωτικές, πολιτιστικές, αθλητικές εκδηλώσεις.
  1. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ – ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ – ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
  • Η προσπάθεια του σχολείου δεν μπορεί να ευδοκιμήσει χωρίς τη συμπαράσταση και τη βοήθεια των Γονέων/Κηδεμόνων, κυρίως σε θέματα αγωγής και συμπεριφοράς.
  • Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της σχολικής κοινότητας και είναι ζωτικής σημασίας η συνεχής συνεργασία του με το σχολείο αλλά και με τον Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου Γόρτυνας.
  • Όπως σε κάθε σχολική μονάδα, λειτουργεί και στο σχολείο μας το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων, ο εκπρόσωπος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τρεις εκπρόσωποι των μαθητικών κοινοτήτων, που ορίζονται με απόφαση του Συμβουλίου τους. Έργο του Συμβουλίου είναι η εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του σχολείου και η καθιέρωση τρόπων επικοινωνίας καθηγητών, μαθητών και Γονέων/Κηδεμόνων.
  • Οι Γονείς/Κηδεμόνες οφείλουν να παρακολουθούν την πρόοδο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τους καθηγητές τους. Λόγω των μέτρων πρόληψης κατά του ιού Covid-19, δεν επιτρέπεται η παρουσία τους στο σχολείο, όμως μπορούν να επικοινωνούν τηλεφωνικώς σύμφωνα με το πρόγραμμα που στέλνεται μόλις οριστικοποιηθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα σε όλους τους μαθητές σχετικά με τις ώρες που είναι διαθέσιμος ο κάθε εκπαιδευτικός.
  • Οι Γονείς/Κηδεμόνες ευθύνονται για την τακτική και ανελλιπή φοίτηση των παιδιών τους, συνεπώς οφείλουν να βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία και συνεργασία με το σχολείο και να λαμβάνουν γνώση των ανακοινώσεων και οδηγιών του που αποστέλλονται πλέον ηλεκτρονικώς. Το σχολείο, με τη σειρά του, ειδοποιεί εκτάκτως τους Γονείς/Κηδεμόνες για οποιοδήποτε θέμα αφορά το παιδί τους και ενημερώνει σχετικά με τις απουσίες του.
  • Ο Γονέας/ Κηδεμόνας θα πρέπει να ενημερώνει τη Διευθύντρια σε περίπτωση που το παιδί του απουσιάσει από τα μαθήματα.
  • Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων συνεργάζεται με το Σύλλογο Διδασκόντων και τους Προέδρους των μαθητικών συμβουλίων για οποιοδήποτε θέμα απασχολεί το τμήμα και προτείνουν στη Διεύθυνση του σχολείου τρόπους αντιμετώπισης.
  • Για οποιοδήποτε έγγραφο (βεβαίωση, πιστοποιητικό κλπ) χρειάζεται κάποιος Γονέας / Κηδεμόνας θα πρέπει να το αναζητεί ηλεκτρονικά με μήνυμα στη διεύθυνση του σχολείου: mail@gym-asimiou.ira.sch.gr
  • Σε περίπτωση που κάποιο παιδί νιώσει αδιαθεσία ή παρουσιάσει συμπτώματα του ιού Covid-19 (πυρετό, βήχα ή δυσκολία στην αναπνοή) παρακαλούμε να παραμείνει στο σπίτι, να εξεταστεί από γιατρό της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας και να ενημερωθεί άμεσα το σχολείο.
  • Σε περίπτωση που νοσεί από τον ιό Covid-19 άτομο της οικογένειας ή με το οποίο έχει έρθει σε επαφή, θα πρέπει να τεθεί σε καραντίνα σύμφωνα με τις οδηγίες γιατρού, να υποβληθεί σε μοριακό τεστ και να ενημερωθεί ο Διευθυντής του σχολείου.

Είναι απαραίτητο, ειδικά την περίοδο της πανδημίας που διανύουμε, να δείξουμε όλοι τον απαιτούμενο σεβασμό στους κανόνες του σχολείου που αποκλειστικός σκοπός τους είναι η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου μέσα σε ένα περιβάλλον ασφαλές και ευχάριστο για την απόκτηση γνώσης και τη διαμόρφωση της προσωπικότητας των μαθητών.

       Ασήμι, 20/09/2021

      Η Αναπληρώτρια Διευθύντρια               Ο Σύλλογος Διδασκόντων

     Μαρουλάκη Πελαγία                      Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων

Στοιχεία Επικοινωνίας

Γυμνάσιο Ασημίου
Ασήμι
Τ.Κ. 70016
Τηλ: 2893031193
Fax: 2893031193
email: mail@gym-asimiou.ira.sch.gr



Copyright © 2024 Copyright Γυμνάσιο Ασημίου Rights Reserved.