foto1
Επικοινωνούμε
foto1
Σεβόμαστε
foto1
Συμπονάμε
foto1
Συγχωρούμε
foto1
Αγαπάμε

2893031193
mail@gym-asimiou.ira.sch.gr

Γυμνάσιο Ασημίου



 

ΕΚΘΕΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Σχολικό έτος: 2020-2021

1. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ, ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Ο προγραμματισμός του διδακτικού έργου ξεκινάει με την αρχή του σχολικού έτους και βασίζεται στον υλικοτεχνικό εξοπλισμό της σχολικής μονάδας αλλά κυρίως στο έμψυχο δυναμικό. Αισθητή βελτίωση θα μπορούσε να επιφέρει η όσο το δυνατόν νωρίτερα στελέχωση των σχολείων ώστε να μπορούν οι εκπαιδευτικοί να προετοιμαστούν χωρίς πίεση για τα γνωστικά αντικείμενά τους.

Περιστασιακά και με γνώμονα τις δυνατότητες που προσφέρει κάθε γνωστικό αντικείμενο γίνεται χρήση τόσο των εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών για τα αντίστοιχα γνωστικά αντικείμενα όσο και του εργαστηρίου Πληροφορικής. Η χρήση διαδικτυακού υλικού και η παρακολούθηση οπτικοακουστικού υλικού ενισχύουν την ποικιλία στις διδακτικές πρακτικές.

Ως προς τις ήπιες δεξιότητες προωθείται ο διάλογος και η ήπια κοινωνικοποίηση των μαθητών, η επίλυση διαφορών στα πλαίσια της τάξης μέσω διαλόγου. Οι μαθητές παρωθούνται να αναζητούν ψηφιακό υλικό και να αξιολογούν την ποιότητά του ενώ και λόγω των συνθηκών που δημιούργησε η πανδημία Covid-19, οι μαθητές εξοικειώθηκαν με την τηλεκπαίδευση και την παρακολούθηση διδακτικού υλικού μέσω της χρήσης υπολογιστών ή άλλων ηλεκτρονικών συσκευών. Επίσης, παρακινούνται να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για συλλογή και ανταλλαγή διδακτικού υλικού ή για συγγραφή και διάχυση στη σχολική τάξη εργασιών που αναλαμβάνουν.

Οι μαθητές αποθαρρύνονται από τη στείρα απομνημόνευση πληροφοριών και τη συσσώρευση γνώσεων που δε σχετίζονται μεταξύ τους και δεν προάγουν τον τρόπο σκέψης τους. Ενθαρρύνεται, αντίθετα, η αμφισβήτηση της αυθεντίας του σχολικού εγχειριδίου, η πολύπλευρη εξέταση ενός ζητήματος, η αντιπαραβολή απόψεων για ένα ζήτημα. Η αναζήτηση επιχειρημάτων, αποδείξεων, συμπερασμάτων από διαφορετικές επιστήμες και η αμφισβήτηση των φαινομένων και των κυρίαρχων απόψεων παραμένει στόχος της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Στα πλαίσια κυρίως των γλωσσικών μαθημάτων ανατίθενται εργασίες είτε ερευνητικού προσανατολισμού είτε δημιουργικής/αναπαραστατικής χρήσης της γλώσσας ώστε να υπάρξει βελτίωση στη χρήση του γλωσσικού οργάνου. Η εκτέλεση πειραμάτων και ηανάθεση εργασιών (οι οποίες να περιλαμβάνουν και κάποια κατασκευή) ή άλλων projects βοηθά τους μαθητές/τριες να έρθουν σε άμεση επαφή με τις Επιστήμες με άμεσο πρακτικό τρόπο.

2. ΦΟΙΤΗΣΗ – ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΡΡΟΗ

Στο σχολείο μας η φοίτηση των μαθητών κρίνεται γενικώς επαρκής και ικανοποιητική  και οι περιπτώσεις όσων  επαναλαμβάνουν την τάξη ή διακόπτουν τα μαθήματα είναι ελάχιστες και συνήθως πρόκειται για μαθητές οι οποίοι ήδη από το Δημοτικό Σχολείο αντιμετώπισαν μαθησιακά προβλήματα με αποτέλεσμα να δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν τα μαθήματα στο Γυμνάσιο.

Η ίδρυση και λειτουργία Τμήματος Ένταξης τα τελευταία χρόνια συνέβαλε θετικά  στη συνέχιση της φοίτησης των μαθητών χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.

Δυσκολία στη φοίτηση, επίσης,  παρατηρείται σε μαθητές οι οποίοι, λόγω της εργασίας των γονιών τους, υποχρεώνονται να φοιτούν στο σχολείο μας μερικούς μήνες το χρόνο και να ολοκληρώνουν τις σπουδές τους σε σχολείο άλλης περιοχής.

Οι μαθητές προσέρχονται στην ώρα τους στα μαθήματα και σέβονται τον εσωτερικό κανονισμό του σχολείου με μικρές παρεκκλίσεις οι οποίες αντιμετωπίζονται και λύνονται με συζήτηση.

Γενικά, το σχολείο επιδεικνύει φιλική και υποστηρικτική στάση απέναντι στους μαθητές και με την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν να κάνουν το μάθημα πιο ενδιαφέρον και πιο ελκυστικό. Επιπροσθέτως, παρέχουν κίνητρα στα παιδιά για να νιώσουν ξεχωριστά και πλήρως ενταγμένα στη σχολική κοινότητα ώστε να παρακολουθούν τα μαθήματά τους με ευχαρίστηση.

Ιδιαίτερα σημαντική για την πρόληψη πιθανής μαθητικής διαρροής είναι η τακτική επικοινωνία και η  στενή συνεργασία με την οικογένεια των παιδιών.

3. ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ

Οι μαθητές ενισχύονται στην έκφραση συναισθημάτων, αποδοχής ή ειλικρινούς κριτικής στους συμμαθητές τους μέσω της προφορικής ετεροαξιολόγησης εργασιών των συμμαθητών τους. Παράλληλα, ομαδικές εργασίες, ομαδοσυνεργατικές πρακτικές εντός της σχολικής τάξης, κατευθυνόμενος διάλογος και άμεση επίλυση προβλημάτων συμπεριφοράς ενισχύουν τους συνεκτικούς δεσμούς της τάξης. Ο θεσμός του εκλεγμένου διαμεσολαβητή μέσα στην τάξη θα λειτουργούσε επικουρικά.

Παρότι οι μαθητές της σχολικής μονάδας διακρίνονται από σχετική πολιτιστική, οικονομική, θρησκευτική ομοιογένεια, υπάρχει παρώθηση στην αποδοχή του διαφορετικού και στον σεβασμό της ετερότητας. Περιπτώσεις μαθητών που προέρχονται από διαφοροποιημένα ως προς τον μέσο όρο περιβάλλοντα παρακολουθούνται ως προς την αποδοχή και την ενσωμάτωσή τους διακριτικά από τους εκπαιδευτικούς. Κάθε τεκμηριωμένη άποψη είναι δεκτή στα πλαίσια συζητήσεων και απορρίπτονται θέσεις και στάσεις που οδηγούν στην τεχνητή ομοιογένεια και την τυποποίηση.  

Οι εντάσεις αντιμετωπίζονται αμέσως μόλις γίνουν αντιληπτές από τους εκπαιδευτικούς τόσο εντός της σχολικής αίθουσας όσο και στον αύλειο χώρο. Στις συγκρούσεις επεμβαίνουν οι καθηγητές και οι εμπλεκόμενοι καλούνται να αναφέρουν τους λόγους που οδήγησαν στη σύγκρουση και μέσα από το διάλογο και την προτροπή των εκπαιδευτικών δίνεται λύση στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί ανάμεσα στους μαθητές. Αναλόγως της σοβαρότητας της κατάστασης επιβάλλονται ποινές και ενημερώνονται οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών και ο υπεύθυνος της τάξης των εμπλεκόμενων. Επίσης είναι σε λειτουργία ο θεσμός του Συμβουλίου Τάξης σε περιπτώσεις επαναλαμβανόμενων προβλημάτων εντός της τάξης, ενώ λειτουργικός θα μπορούσε να είναι ο θεσμός της σχολικής διαμεσολάβησης.

4. ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΘΗΤΩΝ/-ΤΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Το σχολείο μας είναι μια ζωντανή μικρο-κοινότητα μέσα στην οποία συνυπάρχουν διαφορετικές κουλτούρες, θρησκείες, νοοτροπίες και αντιλήψεις.

Οι  εκπαιδευτικοί του σχολείου μας έχουν αναπτύξει σχέσεις με τα παιδιά οι οποίες διέπονται από δικαιοσύνη, αξιοκρατία και εμπιστοσύνη, δημιουργώντας ένα κλίμα συνεργασίας κι αλληλοβοήθειας. Αυτό λειτουργεί ως παράδειγμα για τη δημιουργία θετικού κλίματος και στις σχέσεις ανάμεσα στους μαθητές.

Οι  μαθητές ενθαρρύνονται να συνεργάζονται αποτελεσματικά ακόμα και στις  δυσκολίες  που  τους παρουσιάζονται και βοηθούν ο ένας τον άλλο, ενώ επιβραβεύεται η ατομική σχολική βελτίωση καθώς και η καλή συμπεριφορά.

Επίσης, οι εκπαιδευτικές επισκέψεις και εκδρομές, η οργάνωση εορτών και εκδηλώσεων και άλλες δράσεις συμβάλλουν στη βελτίωση των σχέσεων ανάμεσα σε μαθητές και καθηγητές, αποτελούν ευκαιρία να γνωριστούν καλύτερα, να υπάρξει μια πολύπλευρη προσέγγιση των δύο πλευρών και έτσι επιτυγχάνεται αμοιβαία εμπιστοσύνη, εκτίμηση και σεβασμός.

Σοβαρές διενέξεις δεν έχουν παρατηρηθεί εκτός μικρών εξαιρέσεων. Οι μαθητές είναι αποδέκτες αποδοχής, συμπαράστασης και στήριξης και, όταν χρειαστεί, συνεργάζονται αρμονικά και εποικοδομητικά με τους καθηγητές.

Σε περιπτώσεις που παρουσιαστεί κάποια άσχημη συμπεριφορά ανάμεσα σε μαθητές ή απέναντι σε εκπαιδευτικό, συνήθως το πρόβλημα επιλύεται με συζήτηση, όπου δίδεται έμφαση στη συνειδητοποίηση και αποδοχή του λάθους.

5. ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ - ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ

Εξ αρχής οι γονείς είναι ενήμεροι για τους υπεύθυνους των τάξεων των μαθητών/τριών στους οποίους μπορούν να καταφεύγουν για ενημέρωση ή τυχόν προβλήματα. Στη σχολική μονάδα υπάρχει υποστηρικτική ομάδα Ψυχολόγου-Κοινωνικής Λειτουργού η οποία αναλαμβάνει να βοηθήσει με εξειδικευμένες παρεμβάσεις και συνεδρίες σε προβλήματα που αντιμετωπίζουν οικογένειες μαθητών/τριών. Επίσης υπάρχουν ώρες επικοινωνίας και συνεργασίας κηδεμόνων-καθηγητών οι οποίες γνωστοποιούνται από την αρχή του σχολικού έτους.

Δυστυχώς λόγω της πανδημίας δεν είναι εφικτή τα δύο τελευταία χρόνια η πραγματοποίηση δράσεων όπου οι γονείς θα ενημερώνονταν και θα επιμορφώνονταν για ζητήματα κοινού ενδιαφέροντος. Η επαναδραστηριοποίηση του Συλλόγου Γονέων και η ετήσια αναπροσαρμογή και συνδιαμόρφωση του Κανονισμού Λειτουργίας του σχολείου με τον Σύλλογο Διδασκόντων θα βοηθούσε στην ενεργοποίηση των γονέων. Επιπλέον η λειτουργία Σχολής Γονέων στην περιοχή θα λειτουργούσε ασφαλώς υποστηρικτικά.

6. ΗΓΕΣΙΑ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ 

Σε ότι αφορά στην διοίκηση της σχολικής μονάδας ως διαδικασία συντονισμού ανθρώπων και δραστηριοτήτων για την επίτευξη των προταθέντων στόχων, η απόδοση της σχολικής μονάδας είναι πολύ ικανοποιητική. Οι στόχοι αποσαφηνίστηκαν εξ’ αρχής και προσαρμόστηκαν στις ιδιαίτερες συνθήκες και καταστάσεις που αντιμετωπίσαμε την φετινή σχολική χρονιά .

Η εμπλοκή των εκπαιδευτικών στην διαδικασία λήψης αποφάσεων υπήρξε ενεργή και συλλογική και η συνεισφορά του κάθε συναδέλφου υπήρξε δεδομένη χάριν στο   θετικό κλίμα συνοχής της ομάδας των υπηρετούντων στην σχολική μονάδα.

Η εφαρμογή του σχολικού κανονισμού υπήρξε προτεραιότητα ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία του σχολείου. Οι συνάδελφοι, ακολουθώντας κοινή τακτική και με αίσθημα ευθύνης φροντίσαμε για την τήρησή του μέχρι την λήξη του σχολικού έτους.

Δεδομένης της ιδιαίτερης συγκυρίας των εξ’ αποστάσεως μαθημάτων, η ενημέρωση των μαθητών και των γονέων από τους εκπαιδευτικούς ήταν συνεχής μέσω mail, myschool ή τηλεφωνικής επικοινωνίας για οποιοδήποτε ζήτημα προέκυπτε. Με τον ίδιο τρόπο ενημερώνονταν οι εκπαιδευτικοί για οτιδήποτε τους αφορά και ενθαρρύνονταν σχετικά με ότι αφορά την επαγγελματική τους ανάπτυξη, καθώς η ενημέρωση για επιμορφώσεις ήταν συνεχής και η παροχή διευκολύνσεων για την ολοκλήρωσή τους απλόχερη.

Στο σχολείο μας λειτουργούν εννέα αίθουσες διδασκαλίας, ένα Εργαστήριο Πληροφορικής, ένα Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών και Τεχνολογίας και δανειστική βιβλιοθήκη. Μια μεγάλη αίθουσα χρησιμοποιείται ως Γραφείο Καθηγητών, ενώ υπάρχει χωριστό γραφείο Διευθυντή και Υποδιευθυντή. Ο αύλειος χώρος είναι επαρκής και εξοπλισμένος με γήπεδα ποδοσφαίρου, μπάσκετ και βόλεϊ, κάποιοι χώροι έχουν διαμορφωθεί σε  μικρούς κήπους και περιμετρικά υπάρχουν  δέντρα. Όλοι οι εσωτερικοί χώροι διαθέτουν θέρμανση και υπάρχουν αποθηκευτικοί χώροι, κυλικείο και  χώροι τουαλετών.

Οι υπάρχοντες χώροι του σχολείου ανταποκρίνονται ικανοποιητικά καλύπτοντας τις ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών.  Ένα σημαντικό μειονέκτημα είναι η έλλειψη αίθουσας πολλαπλών εκδηλώσεων και κλειστό γυμναστήριο, που κρίνονται απαραίτητα για την οργάνωση εκδηλώσεων, παρουσιάσεων και για τη διεξαγωγή του  μαθήματος της Φυσικής Αγωγής.  Το σχολικό κτίριο γενικά διατηρείται σε καλή κατάσταση και κάθε φθορά αντιμετωπίζεται άμεσα.

Ο εξοπλισμός που διαθέτει το Εργαστήριο Πληροφορικής είναι σύγχρονος, ενώ εκείνος του Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών είναι επαρκής αλλά, κατά ένα ποσοστό,  πεπαλαιωμένος. Για το μάθημα της Τεχνολογίας υπάρχουν κάποια εργαλεία και εκπαιδευτικό σύστημα ρομποτικής lego mindstorms ev3. Όλες οι αίθουσες είναι εξοπλισμένες με σταθερούς υπολογιστές, ενώ το Εργαστήριο Πληροφορικής και μια αίθουσα διαθέτουν δια δραστικούς πίνακες. Σε όλο το χώρο υπάρχει ασύρματη σύνδεση στο Διαδίκτυο με χρήση προστατευμένης πρόσβασης. Επιπλέον,  για τις διδακτικές  και λειτουργικές ανάγκες του σχολείου χρησιμοποιείται ένα φωτοτυπικό μηχάνημα, το οποίο όμως δεν καλύπτει επαρκώς τις ανάγκες. Το αρχείο του σχολείου και το myschool είναι πλήρως ενημερωμένα. Για τις διοικητικές ανάγκες του σχολείου χρησιμοποιούνται δύο  (02) υπολογιστές. Υπάρχουν επίσης εννέα (09) κοινόχρηστοι υπολογιστές για το εκπαιδευτικό προσωπικό. Τα εποπτικά μέσα, χάρτες, όργανα μαθηματικών κλπ., έπιπλα για τις αίθουσες διδασκαλίας και τα γραφεία, όπως θρανία, καθίσματα, ντουλάπες κλπ. καλύπτουν τις ανάγκες αρκετά ικανοποιητικά.

7. ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ

Το σχολείο αποτελεί μια μικρό-κοινωνία μέσα από την οποία προβάλλεται η κουλτούρα της κοινότητας στην οποία ανήκει. Ωστόσο η «κοινότητα» δεν γίνεται αντιληπτή απλά και μόνο βάσει ενός χώρο-χρονικού πλαισίου ή κλειστών διαπροσωπικών σχέσεων, αλλά περισσότερο ως μια εμπειρία αλληλεπίδρασης ανθρώπων ως προσώπων σε συγκεκριμένα είδη σχέσεων.

Καθώς το σχολείο ανήκει σε αγροτική κοινότητα, ο ρόλος του, πέρα από την τυπική εκπαιδευτική διαδικασία, ενισχύεται περισσότερο διότι οφείλει να παροτρύνει τους μαθητές να αντιμετωπίζουν με κριτικό πνεύμα τον κόσμο στον οποίο ανήκουν και να αναπτύξουν ικανότητες και διάθεση για διερεύνηση και συνεισφορά στη βελτίωση του κόσμου αυτού.

Για την επίτευξη αυτή, το σχολείο προάγει την συμπερίληψη όλων των παιδιών και το ομαδικό πνεύμα. Παρατηρείται ότι η πλειοψηφία των παιδιών, ανεξαρτήτου τάξης, διατηρούν στενές σχέσεις συνεργασίας, αλληλοβοήθειας και υποστήριξης. Στοιχεία, που στόχος του σχολείου είναι να διαμορφώσουν και την κοινωνία.

Επιπλέον, ο Σύλλογος Διδασκόντων μέσα από καθημερινό διάλογο και τριβή με τους μαθητές, προσπαθεί να τους διαμορφώσει κριτικό πνεύμα και χαρακτήρα, στον οποίο χρειάζεται οι μαθητές να έχουν επαφή με τον άνθρωπο και την φύση, να μάθουν ότι ο τόπος τους δεν είναι το κέντρο του κόσμου, να κατανοήσουν τι νοείται με την ιδέα του καλύτερου κόσμου, και να αντιληφθούν ότι πρέπει να δράσουν για να επιτύχουν αυτόν τον καλύτερο κόσμο πρώτα στον εαυτό τους και έπειτα στην κοινωνία.

Δυστυχώς λόγω την πανδημίας, την φετινή χρονιά δεν ήταν δυνατή η στενή συνεργασία και επαφή με εξωτερικούς φορείς και η πραγματοποίηση δράσεων με αλληλεπίδραση της κοινωνίας, παρ’ όλα αυτά το σχολείο μέσω της καθημερινής τριβής με τους μαθητές και ανάπτυξης του χαρακτήρα τους, διαμορφώνει την κοινωνία και αποτέλεσε σημείο σεβασμού για την περιοχή.

8. ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ 

Αντιλαμβανόμενοι τη σημασία της προσωπικής μας εξέλιξης ως επαγγελματίες παιδαγωγοί, οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μας κοινότητας είναι ικανοποιητικά ενεργοί σε επιμορφωτικές δράσεις. Πιο συγκεκριμένα, τρεις εκπαιδευτικοί παρακολουθούν μεταπτυχιακά προγράμματα εξ αποστάσεως και αρκετοί εκπαιδευτικοί παρακολουθούν επιμορφώσεις μέσω του Υπουργείου όπως:

  • Χρήση Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Νέων Τεχνολογιών
  • Τηλεκπαίδευση

Μέσα στο Σύλλογο Διδασκόντων υπάρχουν και συνάδελφοι που έχουν αποφασίσει να παρακολουθήσουν εκπαιδευτικά σεμινάρια μέσω άλλων ιδρυμάτων 400ων ή 700ων ωρών.

Ακόμη, αξίζει να καταγραφεί πως σε τακτά χρονικά διαστήματα πραγματοποιούνται Σύλλογοι, όπου η Διεύθυνση ενημερώνει τους εκπαιδευτικούς για θέματα νομοθεσίας αλλά και καλύτερης διαχείρισης του μαθητικού πληθυσμού αξιοποιώντας τους δύο ειδικούς (Ψυχολόγο – Κοινωνική Λειτουργό) που έχουμε στη διάθεσή μας στη σχολική μονάδα.

Η ενδοσχολική επιμόρφωση αποτελεί αποκεντρωμένη και ευέλικτη μορφή επιμόρφωσης με σκοπό τη βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας και την ενίσχυση του επαγγελματικού ρόλου των εκπαιδευτικών, με τελικό αποδέκτη τον μαθητή. Αυτός ο τύπος επιμόρφωσης ικανοποιεί τις ανάγκες των εκπαιδευτικών συγκεκριμένου σχολείου, αφού πρώτα αυτές έχουν καταγραφεί και αποτελεί έναυσμα για άλλες καινοτόμες παρεμβάσεις. Όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου εμπλέκεται στην οργάνωση, διεξαγωγή και αξιολόγηση της επιμορφωτικής δράσης.

Για να σχεδιαστεί ενδοσχολική επιμόρφωση απαιτείται η ανίχνευση των αναγκών των εκπαιδευτικών, των προτιμήσεων βάσει αναγκών του σχολείου, η καταγραφή των αναγκών αυτών, ο σχεδιασμός της επιμόρφωσης με εξειδικευμένο θέμα, διαιρεμένο σε ενότητες, η εύρεση επιμορφωτών, εξωτερικών συμβούλων και συνεργατών, η διεξαγωγή με τρόπο μικτό (σύνδεση θεωρίας-πράξης) και η αξιολόγηση της συνολικής παρέμβασης.

Οι επιμορφωτικές δραστηριότητες επηρεάζονται από την ετοιμότητα του  σχολείου να αναλάβει πρωτοβουλία να επιμορφώσει το προσωπικό της, ετοιμότητα που υπονομεύτηκε τη φετινή χρονιά από τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές συνθήκες που διαμορφώθηκαν εξαιτίας της πανδημίας (Covid 19). Οι εκπαιδευτικές ανάγκες που προέκυψαν αιφνιδίως και κέρδισαν έδαφος σε σχέση με άλλες αφορούσαν στον ψηφιακό γραμματισμό εκπαιδευτικών και μαθητών και την ανάγκη άμεσης ανταπόκρισής τους στην εξ’ αποστάσεως διδασκαλία. Το σχολείο μέσω τηλεδιασκέψεων φρόντισε για την έγκαιρη ενημέρωση και την υποστήριξη του εκπαιδευτικού προσωπικού στο εγχείρημα αυτό.

Για την απόκτηση, ενίσχυση, ανανέωση ψηφιακών δεξιοτήτων του εκπαιδευτικού προσωπικού του σχολείου μας, ενθαρρύνθηκε η συμμετοχή  στην ταχύρρυθμη επιμορφωτική δράση που οργάνωσε το Υπουργείο Παιδείας μέσω σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, απευθυνόμενη σε επιμέρους ειδικότητες. Επιπλέον οργανώθηκαν σύντομες σχετικές επιμορφώσεις (μέσω τηλεδιάσκεψης) από συμβούλους για επιμέρους ειδικότητες και ομάδες ειδικοτήτων.

9. ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ (ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ERASMUS, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΑΛΛΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Κ.Λ.Π.)

Η συμμετοχή των μαθητών σε προγράμματα βοηθά σημαντικά στη θετική αλλαγή του τρόπου με τον οποίο αντιμετωπίζουν την καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά ταυτόχρονα καλλιεργεί δεξιότητες και αυτοπεποίθηση στους μαθητές και ενδυναμώνει το ομαδικό πνεύμα και τη συνεργασία.

Βάσει όλων αυτών συνηθίζουμε να συμμετέχουμε σε δράσεις, εκδηλώσεις, διαγωνισμούς και εκπαιδευτικά προγράμματα.

Υπάρχει άμεση ενημέρωση για κάθε πρόσκληση συμμετοχής των μαθητών σε δράσεις και κάθε χρόνο εκείνοι ανταποκρίνονται με προθυμία. Τη φετινή σχολική χρονιά , παρά τις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας, μαθητές από τη Γ’ τάξη κατάφεραν να συμμετέχουν σε διαγωνισμό Μαθηματικών.

Επίσης, τα τελευταία χρόνια εκπονούνται προγράμματα στο πλαίσιο δράσεων σχολικών δραστηριοτήτων, κυρίως Πολιτιστικά, Περιβαλλοντικά και Αγωγής Υγείας. Την τρέχουσα σχολική χρονιά, οι μαθητές του  Β1 τμήματος  υλοποίησαν πολιτιστικό πρόγραμμα με αφορμή τον εορτασμό 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση με τίτλο «ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ’21- ΗΡΩΙΔΕΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ».

Αναφορικά με Ευρωπαϊκά προγράμματα, υπάρχει ενδιαφέρον από τους μαθητές όμως, δυστυχώς, όχι αρκετό ώστε να μπορέσουμε, μέχρι τώρα, να συμμετέχουμε.

Μια δυσκολία που εντοπίζεται στην υλοποίηση προγραμμάτων είναι το γεγονός ότι οι μαθητές προέρχονται από διαφορετικά χωριά της ευρύτερης περιοχής και μετακινούνται με σχολικά λεωφορεία, συνεπώς δεν είναι εφικτό για τους περισσότερους να παραμείνουν στο χώρο του σχολείου μετά το πέρας των μαθημάτων καθώς δεν υπάρχει εναλλακτική λύση για την επιστροφή τους στο σπίτι αργότερα.

Η πολύμηνη εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν επέτρεψε την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών επισκέψεων και εκδρομών ούτε την οργάνωση εκδηλώσεων στο χώρο του σχολείου όπως γίνεται κάθε χρόνο.

Στοιχεία Επικοινωνίας

Γυμνάσιο Ασημίου
Ασήμι
Τ.Κ. 70016
Τηλ: 2893031193
Fax: 2893031193
email: mail@gym-asimiou.ira.sch.gr



Copyright © 2024 Copyright Γυμνάσιο Ασημίου Rights Reserved.